درباره خودرو mvm x22 2024-11-30
MVM X22 دنده ارزش خرید دارد؟ مزایا و معایب از زبان مالک خودرو بیت ران
طراحی ظاهری X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود تفاوتهای چشمگیری دارد و بهصورت واضحی، زیباتر و بهروزتر شده است. جالب است بدانید فاصله محورهای ام وی ام X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث میشود سرنشینان از نظر فاصلهی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز بهصورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع کردن صندلیها میتوان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیشبینی شده است.
به گزارش وبسایت خبری «پیشرانه» این خودرو که نسخه اسپرت تر و کوچکتر چری تیگو ۳ (MVM X33 S) است اولین بار سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد و بلافاصله با فروشی بالا تبدیل به یک خودرو محبوب شد. نمای پشتی تقریباً مشابه هیچیک از خودروهای موجود در بازار نیست و از این نظر میتواند یک امتیاز مثبت دریافت کند. بخش اعظم سپر از جنس پلاستیک است و تنها قسمت پایینی آن روکشی آلومینیومی دارد که با طرح سه بخشی خود تا حدودی به یک دیفیوزر کاذب میماند. تنها نکته قابلتوجه درباره نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغهاست که به شکل یک U خوابیده است و جذابیت بصری بیشتری به این قسمت میبخشد. همچنین بالای شیشه عقب یک اسپویلر باریک وجود دارد و چراغ سوم ترمز درست در زیر آن دیده میشود. این خودروی کراس اوور دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو استاندارد آلایندگی یورو۵+ کسب کردهاند.
طراحی اسپرت و مدرن این رینگها به همراه گلگیرهای پهن پلاستیکی، ضمن حفاظت از بدنه خودرو در مواجهه با برخوردهای سبک شهری، نیز ایمن هستند. این ویژگیها را میتوانیم نشاندهنده توجه به جزئیات در طراحی X22 پرو و تمرکز بر نیازهای نسل جوان بدانیم. امویام X22 پرو دندهای با استفاده از قطعات فلزی مات در طراحی خود، حس اسپرت و مدرن را به بیننده القا میکند. نوار فلزی کار شده زیر سپر نیز، علاوهبر اینکه زیبایی ظاهری را افزایش میدهد، به بهبود جریان هوا و خنککنندگی موتور و همچنین سیستم ترمز چرخهای جلو نیز کمک میکند.
درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. کافه خودرو با هدف اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه صنعت خودرو برپا شده و در نظر دارد اطلاعات کامل مورد نیاز برای خریداران و مالکان خودرو را در اختیار آنها قرار دهد. در این بررسی، به جوانب مختلف این خودرو از جمله طراحی، عملکرد، مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود.
این سیستمها همراه با ABS و EBD ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم میآورند. یکی از جنبههای پیشرانه ام وی ام X22 که ممکن است برخی کاربران به آن اشاره کنند، صدای پیشرانه در دورهای بالا است. وقتی دور موتور به بیش از 3000 دور در دقیقه میرسد، صدای موتور بهوضوح وارد کابین میشود. هرچند این موضوع در خودروهای این کلاس رایج است، اما برخی از خریداران ممکن است از این موضوع ناراضی باشند. عایقبندی خودرو در حد متوسط است و در سرعتهای بالا صدای باد و جاده نیز ممکن است به داخل کابین نفوذ کند. یکی دیگر از جنبههای مهم طراحی بدنه ام وی ام X22، توجه به اصول آیرودینامیک است.
طراحی این جلوپنجره که حالتی تهاجمی به خودرو داده است، در ترکیب با چراغهای کشیده و زاویهدار، نمایی مدرن و پرقدرت به بخش جلویی خودرو میبخشد. افزایش سرعت بهآرامی و البته کُند (و البته با افزایش صدای پیشرانه) صورت گرفت و تا زمانی که حواسم به عقربه سرعتسنج نبود اصلاً متوجه عدد ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نشدم! دیگر نکته مثبت این بود که حین شتابگیری آرامش اتاق اصلاً بهم نخورد و هیچگونه تنش محسوسی به سرنشینان وارد نشد. ام وی ام X22 تا به اینجا علیرغم برخی کاستیها عملکرد متوسطی از خود به نمایش گذاشت و توانست نمره قبولی بگیرد. به لطف آینههای جانبی و شیشه جلو بزرگ، کاپوت نسبتاً ورم کرده و البته قابلیت تنظیم صندلی راننده در شش جهت، دید مناسبی به اطراف و حدود ابعاد خودرو و وجود دارد و حس تسلط خوبی به راننده دست میدهد. همچنین با وجود فرمان بسیار نرم و دوربین دید عقب هیچ مشکلی برای خروج از پارک و عبور از کوچههای تنگ حس نمیگردد.
معرفی 7 نمونه از بهترین ویژگیهای ایمنی خودروهای مدرن
نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده میشود که البته برای ام وی ام X22 بهجای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و بهصورت لانهزنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشهها دارد، جذابتر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالیکه متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده میکند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت. زیبایی بخش روبروی ام وی ام X22 به همینجا ختم نمیشود و با قطعهای نقرهای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشههای سپر همراهبا چراغهای مهشکن، نمره بسیار خوبی میگیرد.
ایمنی و گارانتی
با این اوصاف، نسخهی ارزانقیمت X22، به رغم کمبودهایی مثل پیشرانهی ضعیف و نبود جعبهدنده خودکار، به دلیل قیمت زیر ۲۰۰ میلیون تومان، عاشقان کراساور را جذب خود میکند. از نظر عملکرد فنی، لیفان X60 با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبهدندهی خودکار ارزیابی میشود؛ اما ظاهر بسیار خوب X22، برگ برندهی MVM در کلاس کراساورهای اقتصادی است. این خودرو به یک موتور ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه با حجم ۹۹۸ سی سی مجهز است که میتواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را به چرخهای جلو منتقل کند. آذر ماه سال گذشته مدیران خودرو MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد. بر این اساس قیمت نسخه اتوماتیک و اکسلنت ام وی ام X22 پرو برابر با 580 میلیون تومان اعلام شده است که افزایشی در حدود 70 میلیون تومان را نسبت به نسخل قبلی (قبل از فیس لیفت) این خودرو نشان میدهد.
نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالیکه شرکت سازنده ادعا میکند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونهی مجهز به جعبهدندهی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمیشود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است. این خودرو از پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر و گیربکس پنج سرعته دستی استفاده میکند.
خرید آنلاین لوازم یدکی
کابین ام وی ام X22 نسبت به جثه و ابعادی که دارد بسیار کوچک میباشد و مناسب 5 نفر نمی باشد و این یکی از بزرگترین ضعفهای این خودروی چینی است که با ابعاد 4200 طول عرض ارتفاع ظرفیت کافی و مناسب برای سرنشینان نداشته باشد. در حالی که تامین لوازم یدکی ام وی ام یکی از نقاط قوت این سری خودروها محسوب میشود؛ اما به دلیل داخلی سازی نشدن برخی از این قطعات، قیمت آن ممکن است بالا باشد. البته دارندگان این خودرو با خرید لوازم یدکی آن از نمایندگیهای مجاز و فروشگاههای اینترنتی معتبر نظیر ماشین نو نوسان قیمت کمتری را احساس خواهند کرد. جلوپنجره ششضلعی بزرگ خودرو با خطوط زاویهدار و زوایای شکسته، یکی از اصلیترین ویژگیهای طراحی بدنه ام وی ام X22 است. این جلوپنجره با داشتن خطوط کرومی افقی و عمودی، جذابیت بصری بالایی ایجاد میکند و بهطور هوشمندانهای ظاهر خودرو را پهنتر و قویتر نشان میدهد.
شتاب اولیه و ثانویه خیلی چنگی به دل نمیزند و نباید انتظار افزایش سرعت ناگهانی و چشمگیری در ذهن داشته باشید. برای دستیابی به حداکثر شتاب ممکن باید قلق پدال گاز را پیدا کرده و مقدار گاز را طوری تنظیم کنید که دندهها در بالاترین دور ممکن تعویض شوند. چابکی کلی خودرو بسته به شرایط مختلف متغیر است و بعضاً ضعیف و ناامیدکننده به نظر میرسد. نرم شیک راحت اکتان بریزید حتما اگر بنزین سوپر گیر نیومد ، نکته اش فقط همینه . این محدودیت ممکن است برای خانوادههای پرجمعیت یا افرادی که نیاز به فضای بار بیشتری دارند، چالشبرانگیز باشد.
در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. هم چنین، شرایط فروش اقساطی و قیمت کارخانه و بازار x22 این محصول را بررسی کردیم. باید اقرار کرد کراساوور اسپرت چینیها در ناهمواری ها بهتر از حد انتظار ظاهر میشود. درست زمانی که با توجه به وضعیت خودرو، از بیرون به نظر میرسد در حالِ از دست دادن کنترل هستید، داخل اتاق و پشت فرمان آرامش و ثبات خوبی برقرار است و به میزان زیادی احساس امنیت و اطمینان دارید.
موتور و پیشرانه هماهنگ
داشبورد، با اینکه از جنس پلاستیک خشک ساخته شده، اما با توجه به طرح فیبر کربنی، زیبا و جذاب به نظر میآید. نکته جالب دیگر، زاویهای ملایم آن به سمت راننده است، که علاوهبر دسترسی آسانتر به ادوات کنسول، ارگونومی بهتری را نیز فراهم میکند. ابعاد ام وی ام X22 عبارتاند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصلهی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید میشود. زاویهی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویهی شیب چرخ عقب تا لبهی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. این خودرو برای گردش کامل به دایرهای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالیکه فاصلهی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد.
بسیاری از دکمههای پنل مرکزی نیز حذف شده و جای خود را به دکمههای لمسی دادهاند. انتتخاب مانیتور 9 اینچی با رابط کاربری جذاب تفاوت X22 با X22 PRO را بیشتر نمایان میکند. نمیتوان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز بهسادگی عبور کرد. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذابتر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب میشود. در نگاه اول شاخصترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر میرسد از برخی محصولات کرهای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بینالمللی به عاریت گرفته شده باشد.
بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. بسیاری از خودروهای چینی این کلاس لاستیکهای کوچک دارند اما MVM X22 از این نظر مشکلی ندارد و رینگ و لاستیک آن با اندازه بدنه خودرو همخوانی دارد. فضای زیاد اطراف چرخها و همینطور استفاده از پلاستیک سیاهرنگ در لبههای خودرو ظاهری قدرتمند به این خودرو بخشیده است. آینههای ام وی ام X22 بسیار بزرگتر از خودروهای مشابه آن است که این باعث اشراف بیشتر راننده روی مسیر و ترافیک اطراف میشود.
تجربه رانندگی، مشخصات فنی، آپشن ها و ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو را میتوانید در ادامه این مطلب مشاهده فرمایید. استفاده از پلاستیک در قسمتهایی از داشبورد و کابین ممکن است برای خریداران حساس کمی ناامیدکننده باشد. یکی از بزرگترین انتقادات نسبت به ام وی ام X22، قدرت پایین پیشرانه آن است که بهویژه در جادههای سربالایی و شیبدار کاملاً محسوس است.
بسیاری از مردم ایکس ۲۲ را نمونهی جمع و جور ایکس ۳۳ میدانند، اما باید گفت این خودروی چینی نمونهی کوچکشدهای از تیگو ۵ است. MVM X22 Pro به موتور ۱٫۰ لیتری سه سیلندر توربو با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر مجهز است. این موتور با گیربکس CVT جفت شده است که عملکرد بهینه و مصرف سوخت کم را تضمین میکند. مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. اولین نکتهای که باید در رابطه با مزایای ام وی ام X22 مطرح کنیم، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر کراس اورهای موجود در بازار است.
هر دو نسخهی ایکس ۲۲ از موتور ۱۴۹۷ سیسی (۱.۵ لیتری) استفاده میکنند که ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. پس از موفقیت X33 شرکت امویام تصمیم گرفت مدل جدید این خودرو را با نام X33s در کنار کراساوور X22 به بازار ارائه کند. کراس اوور ایکس ۲۲ از خودروی شاسی بلند ایکس ۳۳ جمع و جورتر است و مشخصاتی شبیه به ایکس۵۰ لیفان، یکی از رقبای هموطن چری در ایران دارد. در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد. نسخه دندهای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد میشود. بار دیگر باید تاکید کنیم که در محدوده قیمت این خودرو، گزینه دیگری پیدا نمیشود که از نظر امکانات رفاهی و ایمنی با آن رقابت کند.
دامنه حرکت گردشی عقربه سرعتشمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجهبندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت مینماید. نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغهای عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است.
سیستم جلوبندی و عقب بندی خودرو بسیار مهم میباشد چرا که در سفرهای طولانی اهمیت خود رانشان میدهند. متاسفانه فنربندی این خودرو در قسمت عقب بسیار خشک عمل کرده و بسیار مورد انتقاد خریداران قرار گرفته است. یکی از ویژگیهای برجسته ام وی ام X22، تنوع در رنگبندی و امکان شخصیسازی آن است. این خودرو در رنگهای متنوعی مانند سفید، مشکی، نقرهای، آبی و قرمز عرضه میشود که هرکدام میتوانند جذابیت متفاوتی برای گروههای مختلف خریداران ایجاد کنند. همچنین جزئیات مشکی و کرومی بر روی بدنه، به زیبایی بصری خودرو افزودهاند و نمایی مدرن و جذاب به آن بخشیدهاند.
اما برخی نیز از عملکرد ضعیف پیشرانه در سربالاییها و کیفیت پایین متریال داخلی انتقاد کردهاند. بهطور کلی، ام وی ام X22 توانسته با ارائه ترکیبی از امکانات، طراحی زیبا و قیمت اقتصادی، رضایت اکثر خریداران خود را جلب کند. ام وی ام X22 دست کم نسبت به دو رقیب خود یعنیH30 کراس و ساندرو استپ وی ظاهری آبرومندانهتر دارد. MVM X22 با جلو پنجرهای شش ضلعی، چراغهای دیلایت LED و خطوط تیز روی بدنه چهرهای تهاجمی به خود گرفته است.
طراحی داخلی این خودرو که ترکیبی از اسپرت بودن و راحتی هست یکی از نقاط قوت آن است. بهویژه برای کسانی که به دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت و امکانات تکنولوژیک هستند. کابین ام وی ام X22 با ترکیب رنگهای جوانپسند و استفاده از مانیتور 8 اینچی، حس مدرن و جذابی را به سرنشینان القا میکند. همه این ویژگی ها باعث شده افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو جمع و جور مدیران خودرو داشته باشند.
پنل کیلومترشمار خودرو بهصورت کلاسیک و با دو صفحه مدرج طراحی شده که یکی سرعت و دیگری دور موتور را نشان میدهد. بین این دو صفحه، یک کامپیوتر سفری کوچک تعبیه شده که اطلاعات مربوط به مسافت طیشده، میزان مصرف سوخت و حتی دمای آب را نمایش میدهد. با توجه به وزن ۱.۲ تنی خودرو، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل در حدود ۱۶ ثانیه برآورد شده است. اگرچه به نظر میرسد که این موتور همان موتور نصبشده بر روی امویام X22 است، اما X22 پرو دندهای از لحاظ قدرت و گشتاور نهایی عملکرد بهتری دارد.
فضای داخلی و کابین
با توجه به پیشرانه 1.5 لیتری و وزن حدود 1250 کیلوگرمی خودرو، ام وی ام X22 شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در حدود 15 ثانیه ثبت میکند. این زمان شتاب برای خودرویی در این کلاس (کراساوورهای کامپکت اقتصادی) متوسط محسوب میشود. حداکثر سرعتی که ام وی ام X22 میتواند به آن دست یابد، 160 کیلومتر در ساعت است. این مشخصات نشاندهنده آن است که ام وی ام X22 بیشتر برای مصارف شهری و رانندگیهای معمولی طراحی شده است و عملکرد اسپرت یا شتابگیری بالایی ندارد.
ثبت نام x22
این خودرو در بازارهای مختلف با نامهای متفاوتی به فروش میرسد، طوری که ... از خودرویی در رنج قیمت ام وی ام X22 نمی توان انتظار مجموعه کاملی از امکانات رفاهی را داشت. اما بههرحال یکی از مشخصههای خودروهای چینی که در ذهن مردم ایران به خوبی ماندگار شده امکانات و آپشنهای بیشتر نسبت به خودروهای داخلی است. X22 یکی از محصولات منحصر به فرد مدیران خودرو است که هم از نظر ظاهری و هم قیمتی، برای مشتریان جذابیت دارد. اما از ابتدای سال ۱۴۰۳، بیش تر مدل پرو آن در طرح های مختلف فروش قابل مشاهده بوده است. کاربران از عملکرد ترمزهای این خودرو رضایت زیادی داشتهاند، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز باعث میشوند MVM X22 در هر سرعتی رام و مهارشده و در اختیار راننده باشد.
آریزو 5 اسپرت
در حال حاضر (دی ماه 1402) مدل صفر ام وی ام ایکس 22 با قیمت حدود 700 میلیون تومان در بازار معامله میشود. این در حالی است که نمونههای دیگر کراس اور در بازار ایران با قیمت بهمراتب بالاتر از ایکس 22 خرید و فروش میشوند. با اینکه MVM X22 بهعنوان یک کراس اوور تقریبا اقتصادی در بازار ایران حضور دارد، اما لوازم بدنه آن نسبت به محصولات همرده داخلی بسیار گرانتر بوده و این مسئله موجب انتقاد برخی صاحبان این خودرو شدهاست.
کمپانی چری یکی از شرکتهای خوش اقبال چینی است که تقریبا تمامی محصولات آن در ایران با استقبال خوبی مواجه میشوند. شرکت مدیران خودرو که خودروهای این برند را در ایران عرضه میکند توانسته سهم خوبی از بازار علاقهمندان به کراس اوورهای ارزان قیمت را از آن خود کند. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند.
همانطور که گفته شد قیمت این خودرو در مقابل دیگر محصولات مشابه مناسب بوده و می تواند وسیله ای مناسب و با کارایی بالا برای همه افراد جامعه نیز باشد. طبق تحقیقات انجام شده به روی مشتریان ایرانی سوزاندن سوخت این خودرو 8 تا 9 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. این قدرت شاید در نظر برخی از افراد مناسب نباشد اما با توجه به قیمت مناسب این کارایی قابل قبول می باشد.
زمان جدید قرعه کشی محصولات ایران خودرو و طرح های فروش سایپا اعلام شد
چراغهای LED در روز و جلوپنجره ششضلعی همراه با خطوط تیز روی بدنه، به این خودرو ظاهری تهاجمی و اسپرت میدهد. اگرچه طراحی عقب خودرو به اندازه بخش جلویی جذاب نیست، اما همچنان نسبت به سایر رقبای همرده قابل قبول است. ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد.
البته این گیربکس در رانندگی عادی مشکل ساز نیست اما حساسیت زیاد آن به پدال گاز ممکن است تا مدتی برای رانندگان غیر عادی باشد. یکی از نکات مهم در مورد ام وی ام X22، عملکرد آن در جادههای کوهستانی و سربالاییها است. با توجه به قدرت نسبتاً محدود پیشرانه و وزن خودرو، ممکن است در مسیرهای سربالایی خودرو کمی کند عمل کند. این موضوع بهویژه در سرعتهای بالا و زمانی که خودرو با ظرفیت کامل سرنشینان و بار در حال حرکت است، بیشتر نمایان میشود. برای جبران این موضوع، رانندگان میتوانند با افزایش دور موتور یا تغییر به دندههای پایینتر، عملکرد خودرو را بهبود بخشند.
موتور آن نیز نسبت به نسل قبلی استهلاک کمتری دارد و از نظر قیمت نیز یک محصول کاملا رقابتی است. مدیران خودرو هماکنون در فروش امویام ایکس 22 پرو امتی مبلغ 858,800,000 تومان را برای آن در نظر گرفته است. شما با ثبت نام در وبسایت مدیران خودرو 777 یا تماس با کارشناسان فروش خودرو، علاوهبر اطلاع از شرایط فروش متنوع این خودرو میتوانید ثبت نام خود را نیز قطعی نمایید. با این حساب، چهار مدل کراساور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (ام وی ام x33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند.
زیر این مجموعه سپر سرتاسری و تنومند همرنگ بدنه قرار گرفته که در بخش مرکزی یک قسمت پلاستیکی برای نصب پلاک دارد. پلاستیک موجود در این ناحیه تا دو گوشه پایینی و از آنجا در سرتاسر لبه پایینی بدنه ادامه مییابد و نمایی کراس گونه و کمی اسپرت به خودرو میبخشد. زیر محل پلاک یک ورودی هوای بزرگ افقی تعبیه شده که وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه را بر عهده دارد. آخرین نکته قابلذکر بخش دماغه نیز دو ورودی هوای کوچک کناری هستند که با قاب کرومی U شکل و چراغهای روشنایی در روز (DRL) تکمیل میگردند. عدم انتقال قدرت از موتور به گیربکس، شتابگیری بسیار ضعیف، مشکل برقی، مشکل کولر، مشکل هواگیری باک.
احتمالا خواندن این مقاله تا اینجا باعث شده از خرید ام وی ام X22 صرف نظر کنید. اما برای قضاوت عادلانه لازم است نیم نگاهی هم به مزایای MVM X22 داشته باشید. راهنمای خرید و تست بررسی ام وی ام X22 را می توانید از طریق لینک های مربوطه مطالعه فرمایید.
همچنین گیربکس این خودرو 9 سرعته CVT است که پیش از این نیز در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب میشود. در حال حاضر اختلاف قیمت این محصول در کارخانه و بازار چیزی نزدیک به ۹۰ میلیون تومان است. جالب است بدانید که نسخه IE اردیبهشت ماه امسال بهایی برابر با ۶۷۵ میلیون تومان داشته است و در طی ۷ ماه یک رشد قیمت حدودا ۶۰ میلیونی را تجربه کرده است. بررسی نظرات کاربران و خریداران ام وی ام X22 نشان میدهد که بسیاری از کاربران از طراحی جذاب و امکانات رفاهی این خودرو رضایت دارند.
با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این خودرو، چری در حال آمادهسازی نسخه فیسلیفت 3X یا همان ام وی ام X22 فیس لیفت است. در روزهای گذشته تصاویری مبهم و نسبتا بیکیفیت از این نسخه انتشار پیدا کرده بود، اما اینک یکی از سایتهای چینی تصاویر باکیفیتتری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است. نسخه اکسلنت PRO ماشین ام وی ام X22 در اردیبهشت ماه امسال از بهایی برابر با ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد برخوردار بوده است. این در حالی است که این خودرو در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آذر ۱۴۰۱) بهایی برابر با ۷۱۳ میلیون تومان دارد. اختلاف قیمت این خودرو در بازار آزاد و کارخانه در حال حاضر رقمی بیش از ۱۱۰ میلیون تومان است که یک سود نسبتا خوب برای دلالان بازار خودرو محسوب میشود.
پیشتر، به بررسی کامل خودروهای تیگو 5 و چری تیگو 7 در زومیت پرداختهایم و حال به سراغ کوچکترین عضو این گروه، ام وی ام ایکس۲۲ میرویم که بهنظر میرسد باتوجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد. موتور ۱.۰ لیتری جدید با آرایش سه سیلندر و توربو قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است و این رقم را از طریق گیربکس ۹ سرعته ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل میدهد. این گیربکس در واقع با گیربکس مورد استفاده در آریزو ۵ فیس لیفت و آریزو ۶ مشترک است. گیربکس اتوماتیک X22 در کنار پیشرانه ضعیف آن، زنجیره نکات منفی فنی این خودرو را کامل میکند. ام وی ام X22 به دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه میشود که اختلاف قیمت قابل توجهی هم نسبت به یکدیگر دارند. این در حالی است که گیربکس اتوماتیک و پیشرانه ضعیف این خودرو دست به دست هم میدهند تا شتاب آن را کاهش دهند.
چراغهای دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغهای اصلی را گرفته و در پی آن چراغهای اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد. در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند.
سیستم تعلیق این خودرو هم عملکرد خوبی دارد و تکانهای کابین و فراز و نشیبهای جاده را بهخوبی مهار میکند تا سرنشینان تجربه سواری نرم و راحتی داشته باشند. از تابستان ۹۷ مدیران خودرو پنج آپشن جدید شامل حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) را روی تیپهای لاکچری و اسپرت اکسلنت قرارداد. البته با اضافه شدن این آپشنها، مدیران خودرو برای اینکه مشتریانش دچار سردرگمی نشوند، نام تیپ اسپرت اکسلنت را به اکسلنت اسپرت تغییر داد.
یکی از ویژگیهای مثبت این خودرو، نمایشگر مرکزی آن است که امکان اتصال تلفن همراه و نمایش محتواهای مختلف از قبیل نقشه و موسیقی را فراهم میآورد. هرچند کیفیت متریال داخلی، بهویژه پلاستیک استفاده شده در داشبورد و تودریها، چندان بالا نیست و ممکن است پس از مدتی استفاده، نشانههای فرسودگی در آن ظاهر شود. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد. دورتادور جلوپنجره بهجز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتدادیافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. ام وی ام X22 موفق شده ازنظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایستهای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. جلوپنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیلشده و در هر دو انتها تا چراغهای جلو امتدادیافته است.
{طراحی داخلی ام وی ام X22
|}از سال ۱۳۹۸، نسخههای دنده دستی و خودکار از ایکس 22 اسپرت اکسلنت بهعنوان نمونههای با کاملترین امکانات، توسط مدیران خودرو پیشفروش شدهاند. فارغ از جعبهدندهی دستی یا خودکار که مهمترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب میشود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته میشود که تفاوتهای ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونهی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونههای ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند.
{کم کردن کیلومتر ماشین؛ نشانههای تشخیص، نکات لازم و هر آنچه باید دانست
|}با این حال سازندگان تلاش دارند تا با استفاده از تکنیکهای جدید، میزان خشکی سواری این خودروها را به حداقل برسانند و آسایش بیشتری برای سرنشینان به وجود بیاورند. امویام X22 پرو در بخش ایمنی امکانات متعددی دارد تا از سرنشینان به خوبی محافظت کند. این خودرو، مانند تمام مدلها دارای دو کیسه هوا در قسمت جلو است که نقش مهمی در کاهش آسیبهای احتمالی هنگام تصادف دارند. کراساور ام وی ام X22 با نوعی پختگی در طراحی روبهرو است که فراتر از یک محصول چینی بهنظر میرسد.
از سویی دیگر، طراحی سهبعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکابها نیز بهخوبی انجام شده است. این درحالیست که هر دو خودرو به ترمزهای قدرتمندی مجهزند که توقف از سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت را در ۴۴ متر ممکن میسازند. این خودرو طراحی ظاهری اسپرتی دارد که با استفاده از رینگ و لاستیکهای ۱۶ اینچی جذابیت آن افزایش یافته است.
مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسهی آنها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان بههمراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. با استفاده از جدول ادامهی مطلب، میتوان به مقایسهی قیمت و تواناییهای فنی چری MVM X22, با رقبای چینی در بازار ایران پرداخت. مثل دیگر کراساورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیهی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد.
کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ABS و EBD، کمربند ایمنی سهنقطهای برای تمامی سرنشینان، ایموبلایزر و حسگر پارک و دید عقب ازجمله امکانات ایمنی خودرو است. گارانتی خودروهای ایکس ۲۲ در تمامی مدلهای دستی و اتوماتیک توسط مدیران خودرو سهساله یا ۶۰ هزار کیلومتر است. بهنظر میرسد نسخهی دنده دستی با آپشنهای پایه و قیمت پایینتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که میتوان با اقساطی تا ۶۰ ماه همراه پیشپرداخت ۵۰ میلیون تومان نیز صاحب X22 شد. این نمونه در شتابگیری و عبور از شیبها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونهی مجهز به جعبهدندهی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوسهای ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده میدهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت با مدل دنده خودکار را توجیه میکند. باتوجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسببخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمیتوان توقع خاصی از شتابگیری ام وی ام X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
نمایشگر مولتی مدیا 8 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سانروف برقی، صندلیهای چرمی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب از جمله مهمترین آپشنهای رفاهی این خودرو هستند. یکی از مزایای MVM X22 که باعث شده این خودرو تا حدی از بازار دست دوم خوبی برخوردار باشد، طراحی داخلی و خارجی زیبای آن است. در محدوده قیمت خرید و فروش ام وی ام ایکس 22 تقریبا هیچ خودروی دیگری را نمیتوان یافت که از نظر ظاهری قادر به رقابت با آن باشد. در ادامه بررسی معایب ام وی ام x22 به یک نقطهضعف دیگر این خودرو یعنی فضای نسبتا تنگ اتاق آن میرسیم. امویام X22 پرو دندهای با چراغهای جدید و پرنورتر، تجربه رانندگی بهتری را فراهم میکند.
اگرچه طراحی داخلی ام وی ام X22 از لحاظ بصری جذاب است، اما از نظر ارگونومی و راحتی، برخی ضعفها دارد. صندلیها بهگونهای طراحی شدهاند که در سفرهای طولانی ممکن است برای سرنشینان چندان راحت نباشند. علاوه بر این، فضای عقب خودرو نیز برای سه سرنشین بالغ کمی محدود به نظر میرسد و بیشتر مناسب کودکان یا سرنشینان با جثه کوچکتر است. اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید. طوری که تقریبا در اکثر طرح های فروش، این محصول فقط به صورت نقدی عرضه می شود.
امداد خودرو mvm شیراز