سئو برای Local Citation Building
آشنایی با سئو محلی Local Seo + 10 روش بالا آمدن در نتایج
هدف از الگوریتم پاسوم این است که به کاربران در یافتن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد کسبوکارهای محلی کمک کند. همچنین این الگوریتم به کسبوکارهای بیشتری اجازه میدهد تا در نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر در نزدیکی یکدیگر باشند. بزرگترین تفاوت سئوی محلی با سئو این است که در سئوی محلی، مکان جغرافیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. به این معنی که سئوی محلی به شدت وابسته به این است که کاربران به دنبال چیزی در یک مکان یا محدوده جغرافیایی به خصوص باشند. به طور کلی میتوان گفت سئوی محلی هدفش این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی کاربرانی که نزدیکاند نمایش داده شود.
این استراتژی میتواند به آنها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقهای بیشتری جذب کنند. توضیحاتی برای کسبوکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند. از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خود استفاده کنید تا شانس دیده شدن در جستجوهای محلی را افزایش دهید. اما دقت کنید که توضیحات طبیعی باشد و از پر کردن غیرمنطقی کلمات کلیدی خودداری کنید. به طور کلی، الگوریتمهای پاسوم و کبوتر نقش مهمی در اطمینان از نمایش نتایج جستجوی محلی مرتبط و مفید برای کاربران گوگل ایفا میکنند. مهمتر اینکه، نماینده گوگل در سال 2018 اعلام کرد که 46٪ از جستجوهای گوگل دارای قصد محلی هستند.
از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقلقولها در سایتهای دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است. مدیریت نظرات، پاسخگویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایلهای معتبر در سایتهای دایرکتوری محلی میتواند برجستگی کسبوکار شما را افزایش دهد. اما در استراتژی سئو محلی و لینک بیلدینگ لوکال شما باید از سایتهایی که در موقعیت مکانی نزدیک به کسبوکارتان قرار دارند یا حداقل در شهر مورد فعالیت قرار دارند، لینک و اعتبار بگیرید. نکتهای که باید به آن دقت داشت این است که دریافت لینک از سایتهای محلی برای سایتهای بسیار بزرگ غیرمحلی کار دشواری است. چرا که بیشتر کسب و کارهای محلی ترجیح میدهند به همسایگان و دوستان محلی خود کمک کنند تا یک غول فروشگاهی آنلاین.
بعد از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید از Google Post استفاده کنید. در ادامه می توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر واقعی خود را در گوگل برای شما ارائه کنند. اگر این نظرات و امتیازها رویکرد مثبتی برای شما داشته باشد، طبیعتا می تواند مشتریان شما را نیز بیشتر کند. یکی از مواردی که در بخش بیزنیسی گوگل قرار دارد، مشخص کردن دقیق محل کار شما در google map است. سئو محلی مهم است زیرا بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای یافتن مکان های اطراف خود استفاده می کنند. زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسبوکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان میبرد تا نتایج ملموس دیده شود.
در دنیای امروز که همهچیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، حتی کسب و کارهای کوچک محلی هم نیاز به حضوری قدرتمند و پررنگ در اینترنت دارند. اینها تکنیکها و راهبردهایی هستند که منجر به کسب رتبه در جستجوهای محلی میشوند. سئوی محلی باعث میشود سایت شما به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات مشخص در یک شهر یا محدوده مشخص هستند معرفی شود. مطمئنا تا اینجای کار با مفهوم سئو محلی چیست آشنایی کاملی پیدا کرده اید. گوگل برای اینکه شما بتوانید در سئو محلی رتبه خوبی کسب کنید و به صفحه اول نتایج جستجوی محلی برسید، ابزارهایی را برای شما قرار داده است.
هرچقدر که گوگل و دیگر موتورهای جستجو بتوانند شما را بهتر ارزیابی کنند، نتیجه بهتری خواهد داشت. اگر کسب و کاری محلی دارید، مثلا یک رستوران در شمال تهران، یک ساعتفروشی در سنندج و یا یک آرایشگاه در فولادشهر، لوکال سئو میتواند نقشی حیاتی در فروش بیشتر و موفقیت شما ایفا کند. در شرایط فعلی که غولهای فروش آنلاین مانند دیجیکالا و اسنپ مارکت و … یکه تازی میکنند، ممکن است کسانی که یک کسب و کار محلی دارند، از انگیزه لازم برای تقویت کسب و کار خود در فضای آنلاین برخوردار نباشند. یک استناد کامل شامل نام، آدرس و شماره کسب و کار (NAP) است که باید در وب ثابت باشد. برخلاف بک لینک، نقل قول ها نیازی به پیوند ندارند و حتی اگر وجود داشته باشد، پیوند nofollow است.
این موضوع در سایت های ایرانی به قدری ضعیف و کم اهمیت شده که شما با جستجو عباراتی مانند “خرید مبل در مشهد” یا “خرید دوچرخه در مشهد” با یک آدرس گوگل مپ روبرو می شوید، نه یک سایت کامل در این حوزه. لوکال سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را با کارایی بیشتر به مشتریان محلی خود ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر شما فروشگاه لباس در شهر مشهد دارید، می توانید دسترسی راحت تری را با سئو محلی و با توجه به الگوریتم کبوتر به مشتریان خود بدهید. ممکن است شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید ولی خیلی از مشتریان شما از آن مطلع نباشند. حال شما با سئو لوکال می توانید مشتریان محلی خود را آگاه کرده و همین طور میانگین تعداد آن ها را افزایش دهید. نه، حتی کسبوکارهایی که خدمات آنلاین ارائه میدهند میتوانند از سئو محلی بهرهمند شوند.
سینا عباسی، مدیر سئو ژاکت، بیش از 7 ساله که بهصورت تخصصی در حوزه سئو فعالیت میکند. سینا عباسی با تخصص و تجربهای که در حوزه سئو دارد، نگاه شما را به آموزش سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ تغییر میدهد. آنها همچنین عاملی هستند که موتورهای جستجو از آنها برای محاسبه موقعیت جستجوی شما استفاده می کنند، زیرا به مشتریان در یافتن بهترین مشاغل محلی برای نیازهایشان کمک می کنند. این تلاش های مداوم است که به ایجاد نمایه آنلاین شما، رشد آگاهی از نام تجاری در منطقه محلی شما کمک می کند و این به موتورهای جستجو بیشتر نشان می دهد که شما یک تجارت قابل اعتماد هستید. اکثر عوامل در SEO عمومی هنوز هم اعمال می شوند، اما تأکید بیشتری بر کلمات کلیدی خاص مکان، کاربران و هدف جستجو خواهد شد. شما حتی میتونین بسته به کسب و کارتون با ارائه بورسیه تحصیلی در منطقه جغرافیایی خودتون چندتا لینک خوب کسب کنین.
اگر میخواهید سئو محلی موفقی داشته باشید، به طور قطع باید حساب ویژهای روی نسخه موبایل سایتتان باز کنید. دلیل این امر این است که کاربران محلی، معمولا از موبایل خود برای انجام جستجو استفاده میکنند و در صورت ورود به سایت شما، باید تجربه دلچسبی داشته باشند. در غیر این صورت به سرعت سایتتان را ترک کرده و در آینده نیز به آن مراجعه نخواهند کرد. ارجاع (سایتِیشن Citation) عبارت است از استفاده از نام کسب و کار، شماره تلفن و آدرس سایت شما (Name, Address , Phone) در سایتهای دیگر. NAP حاوی اطلاعات مهمی درباره کسب و کار شماست و تنها چیزی است که کاربران برای بازدید از محل کسب و کار شما نیاز دارد.
اولین کاری که باید برای رشد و بهبود سئو محلی وبسایت خود انجام دهید ثبت لوکیشن کسبوکار خود در گوگل مپ است. این کار باعث میشود وبسایت شما همراه با لوکیشن در Local Pack گوگل نمایش داده شود و کاربران محلی وبسایت شما را در صفحهی اول نتایج جستوجو مشاهده کنند. این موضوع می تواند منجر به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت رونق کسبوکار شود. سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک میکند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسبوکار میشود. الگوریتم پاسوم که در سال 2016 معرفی شد، مکمل الگوریتم کبوتر است و به شناسایی و مقابله با فهرستهای کسبوکارهای محلی تقلبی یا فریبنده کمک میکند. این الگوریتم عواملی مانند ثبات اطلاعات تماس، تطابق بین اطلاعات فهرست و وبسایت کسبوکار و فعالیت در شبکههای اجتماعی را برای ارزیابی کیفیت فهرستها بررسی میکند.
Nightwatch از ردیابی نتایج مختلف موتور جستجو برای رتبه بندی محلی و ارگانیک پشتیبانی می کند. این باعث می شود که دقیقاً ببینید عملکرد گوگل در مقایسه با رتبه بندی ارگانیک شما بسیار مفید است. بعد از اینکه کسب و کار خود را در پلتفرم Google My Business ثبت کردید، نکات آموزش سئو محلی زیادی وجود دارد که باید آن ها را به کار ببرید. بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با ثبت سایت خود در Google My Business می توانند سئو محلی مناسبی داشته باشند. شما باید برای لوکال سئو، لینک ها را به صورتی ساختار بندی کنید که کاربران به صفحات سایت شما دسترسی راحت تری داشته باشند.
شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو میشوند تا بتوانید زمینههای مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. تقریبا تمام اطلاعاتی که در این بخش نمایش داده میشود، توسط کاربران نقشه گوگل و یا از حساب Google My Business استخراج میشود. گوگل مای بیزنس یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که متاسفانه در ایران قابل دسترس نیست. در ابتدای سال ۲۰۲۴ گوگل با دارا بودن سهم بازار ۹۲ درصدی بین موتورهای جستجو محبوبترین موتور جستجوی جهان است. تخمین زده میشود که گوگل در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در سراسر جهان را پردازش کرده و نتایج را به مخاطبانش ارائه میدهد.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. اما ابتدا برای اینکه از این چک لیست بیشترین بهره را ببریم، باید زمینه کار را درک کنیم. برای کمک به شما در شروع، ما یک لیست فراهم کرده ایم تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که تمام پایگاه های خود را پوشش داده اید. این ابزار پانصد URL را به صورت رایگان آنالیز می کند که برای نامحدود شدن امکانات آن باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.
از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. برای مثال ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اینو وی آس، برای هر یک از خدمات خود صفحات جداگانهای طراحی کردیم تا کاربران راحتتر بتوانند به خدمات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. آژانس ما با داشتن دپارتمان اختصاصی سئو و همکاری با بیش از ۳۰ متخصص سئو، هم مسیر رشد کسبوکارهای آنلاین شماست تا بیشتر و بیشتر دیده شوید. اگر دقت کرده باشید، تمام نکات و اقداماتی که تا اینجا مطرح کردیم، در سایتهایی به جز سایت خودتان باید انجام شوند. به این تاکتیکها، تاکتیکهای آف-سایت (off-site) سئوی محلی گفته میشود. اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است.
با استفاده از لیست رقبا، می توانید گوگل را برای دسته بندی مشاغل و نظرات مشتری ها برای لوکال سئو بررسی کنید. اگه گوگل نتونه تشخیص بده که چه اطلاعاتی برای کسب و کار شما صحیحه، ممکنه به طور کلی شغل شما رو تو نتایج جستجو نشون نده. مثلاً اگه شما یه شرکتی برای ارائه خدمات و بازاریابی هسین و قراره مشاغل جدیدی رو تو منطقه جذب کنین، بهتره یه منبع مفید ایجاد کنین تا این مشاغل با منطقه شما آشنا بشن. نقشه ارائه دهندگان خدمات محلی یا تقویم وقایع سطح شهر میتونه برای ساختن پرسونای مشتری حسابی بهتون کمک کنه. وقتی میگیم گوگل هوشمندتر شده، یعنی تولید کننده محتوا دیگه باید برای مخاطب مطلب بنویسه نه صرفاً برای موتورهای جستجو.
شبکههای اجتماعی شما میتوانند تأثیر بسزایی در سئو محلی شما داشته باشند، اما چگونه؟ در مباحث تخصصی سئو، یکی از موارد تأثیرگذار در افزایش اعتبار سئو خارجی سایت شما، سوشال سیگنال یا (Social Signal) است. برای مثال اگر در اصفهان فعالیت میکنید حتماً شماره خط ثابت با کد ۰۳۱ را وارد کنید تا گوگل به کاربران اصفهانی، در نتایج کسبوکار شما را نشان دهد. برای اینکه گوگل بیشتر متوجه حوزه فعالیت و موقعیت فعالیت کسبوکار شما شود بهتر است راههای ارتباطی و شماره تماس خود را در صفحات مختلف استفاده کنید. شما میتوانید بهمنظور دریافت اعتبار بیشتر از سایر وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان یا وبسایتهایی که در درباره شهر شما مینویسند، درخواست کنید تا به وبسایت شما نیز لینک (Backlink) بدهند. در قدمهای بعدی برای پلنهای آف پیج میتوانید از وبسایتهای خبری یا وبسایتهای واقع شده در شهر خودتان درخواست کنید تا اعتبار خود را به شما نیز انتقال دهند و بهاصطلاح به شما لینک دهند.
اما خب از اونجایی که مطلب نوشتن درباره اتفاقات عمومی میتونه جمعیت پراکندهای رو جذب کنه، تو این قسمت باید تمرکزتون روی اخبار محلی باشه تا بتونین مخاطب محلی موردنظرتون رو جذب کنین. منظور از محتوای محلی، محتوایی است که کاربرد آن برای بخشی خاص یا شهری خاص و یا حتی استانی خاص باشد. مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند. سالنهای آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره میبرند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آنها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابلفهمتر میکند.
برای تولید محتوای محلی میتوانید از نام شهر خود در مقالهها در کنار موضوعات مرتبط کسبوکار خود استفاده کنید و انتشار محتوا درمورد شهرتان را به تقویم محتوای خود اضافه کنید. کلمات کلیدی در جستجوی محلی اهمیت بسیاری دارند و همه آنچه شما نیاز دارید یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی است که افراد برای پیدا کردن کسب و کار محلی شما استفاده میکنند. در این بخش در مورد نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی خواهیم پرداخت. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده برای دستیابی به مخاطبان هدف در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباطات جغرافیایی داشته باشند. مطمئنا کاربران پیشنهاد برند محبوب خود را نادیده نخواهند گرفت و به سایت و مطالب شما نیز سر خواهند زد.
کسب و کارهای محلی نه تنها برای عموم مردم از اهمیت برخوردارند، بلکه گوگل هم نگاه ویژهای به این کسب و کارها دارد. گوگل با استفاده از ملاکهای اختصاصی به کاربرانی که در یک محدوده جغرافیایی به دنبال خدمات مشخصی هستند بهترین نتایج را نشان خواهد داد. حضور همه جانبه در وب برای سئو محلی مهم است، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که هر چیز مربوط به تجارت شما در وب بهینه شده است. داشتن اطلاعات ثابت و دقیق در اینجا کلیدی است، زیرا موتورهای جستجو تجارت شما را قابل اعتماد و معتبر می دانند که از دیگر عوامل مهم رتبه بندی هستند. سئو محلی چیزیه که در حال حاضر برای مشاغل کوچیک خیلی جوابگو و قدرتمنده! برخی برای جذب تمامی کاربران حوزه کاری خود، روی کلمات کلیدی محلی مناطق دیگر نیز کار می کنند.
برخی از کسب و کارها مثل هتلهای زنجیرهای و برندهای بزرگ دارای دفترهای مختلف در شهرهای مختلف هستند. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. سئو داخلی یکی از بخشهای مهم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی میشود که بر روی وبسایت انجام میدهید تا رتبهبندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک میکنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذابتر و قابلفهمتر باشد.
به طوری که بیش از 92 درصد از افراد برای خرید مایحتاج روزانه خود مسافتهای کمتر از 20 دقیقهای را میپیمایند. بنابراین، هر کسب و کاری باید تلاش کند تا مشتریانی را که در همان نزدیکی هستند به خود جلب کند. سپس به بررسی عناصر موجود در صفحه نتایج جستجو در گوگل (SERP) در جستجوهای محلی خواهیم پرداخت. علاوه بر داده های جمع آوری شده شما، موتورهای جستجو عملکرد وب سایت شما را از نظر رتبه بندی در نظر می گیرند. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد.
یکی از این خدمات بهبود وضعیت کسب و کار خود در دنیای اینترنت است که در این راستا سئو محلی نقش اساسی دارد. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وبسایت، ساعتهای کاری و عکسهای واقعی از محل کسبوکار شما میشود. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه میدهند، میتوانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. از کلمات کلیدی محلی در عنوانها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینکهای داخلی را بهبود دهید. ازاینرو شما میتوانید از کاربران یا مشتریان خود بخواهید که در صورت رضایت داشتن از خدمات و محصولات شما، نظرات خود را در صفحات اجتماعی، گوگل مپس و سایت شما ثبت کنند.
درست مانند کسبوکارهای محلی، برندهای صرفا آنلاین نیز تلاش می کنند تا گوگل را متقاعد کنند که برای جستجوهای مرتبط، در نتایج جستجو (SERPs) برجسته باشند. یکی دیگر از راههایی که میتوانید از طریق آن سئو محلی وبسایت خود را افزایش دهید استفاده از اسکیمای Local Business است. اسکیماها کدها و نشانههایی هستند که به گوگل کمک میکنند موضوعات و محتواهای وبسایت شما را بهتر درک کنند. شما میتوانید با استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس گوگل را از لوکیشن و شمارههای کسبوکار خود مطلع کنید. علاوه بر تمامی مواردی که ذکر شد، سئو محلی میتواند باعث افزایش اعتبار و برندینگ سایت شما شود تا هرچه بیشتر و در شهر محل کار خود دیده شوید و مشتریان محلی را جذب کنید. در این مقاله، به بررسی تعریف لوکال سئو، ابعاد مختلف لوکال سئو، اهمیت آن و چگونگی بهینهسازی کسبوکار برای جذب مشتریان محلی خواهیم پرداخت.
میتوان با ارائه پیشنهادات مناسب برای همکاری، از کمک این کسب و کارهای محلی هم برای داشتن سئوی محلی قویتر بهره برد. با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار بردهاند و چه کلماتی که مشتریان آنها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کردهاند. چنین جستجوهایی کمک میکند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار میبرند کسب کنید. همچنین این تنها فاکتوری است که تنها در رتبهبندی برای جستجوی محلی موثر است.
و دوما، این دسته از مشتریان وفادارترند و اگر از سرویسی که به آنها داده میشود راضی باشند، باز هم باز خواهند گشت. هرچه بیشتر و بیشتر مشاغل به بازار آنلاین می روند، کسب قدرت در رقابت بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم دائماً درمورد نتایج خود تحقیق کنید، آزمایش کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید و امیدواریم که چک لیست سئو محلی بتواند به شما در ارتقا موقعیت کمک کند. برای ایجاد یک برنامه جامع، شما باید تمام اطلاعات و داده های لازم را جمع آوری کنید. این شامل بینش درباره کلمات کلیدی، رتبه بندی، رقابت و سلامت سایت شما است. با دنبال کردن این مراحل ، از تصمیم گیری کورکورانه در مورد استراتژی سئو خود که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود، جلوگیری می کنید.
اینجا میتوانید با بررسی کلمات و عباراتی که رقیبانتان در عنوانهای نتایج جستجو قرار دادهاند، به نتایج مفیدی برسید. به طور کلی هر کسب و کاری که به صورت محلی به مشتریانش خدمات ارائه میکند، میتواند از سئوی محلی و مزایای آن بهرهمند شود. مثلاً با تبلیغاتی درمورد گردهماییهای صنعتی محلی، اخبار محلی، مطالب آموزشی و غیره در سایت خودتون میتونین مخاطب محلی مورد نظر رو جذب کنین و مکانی برای رونق کسب و کار خودتون داشته باشین. حواستون به محتوایی که باید برای ToFU و فراتر از محصولات خودتون تولید کنین، هم باشه. هربار قراره مطلبی رو بنویسین باید سعی کنین اون رو با کلمات کلیدی قوی تو عنوان، متا دیسکریپشن، هدینگها و بادی بهینه کنین. اگه تو ارائه محتوایی که برای فلان لوکیشن مناسبه شک دارین فقط کافیه به مطالعات موردی و داستانهای مشتری درباره خریدشون و یه نگاهی بندازین و سئو محلی خودتون رو ارتقا بدین.
یک کسب و کار محلی برای بیشتر دیده شدن باید سعی کند راه خود را به آنچه پکیج نقشه محلی یا Local Pack نامیده میشود پیدا کند. این پکیج در واقع بلوکی از مکانهایی است که به صورت لیست در زیر تصویری از نقشه منطقه مورد نظر نمایش داده میشود و با نتایج یک جستجوی معمولی در گوگل تفاوت دارد. میتوان گفت امروزه بیشتر کسب و کارها دو مغازه برای مدیریتکردن در اختیار دارند. یکی مغازه فیزیکی و حقیقی که مشتریانشان به صورت حضوری به آن مراجعه میکنند و دیگری مغازه مجازی یا وبسایت آنها. سئوی محلی ابزار قدرتمندی است که باعث میشود وبسایت شما بیشتر به چشم بیاید و در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت شما هدایت شوند.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. فاکتورهایی مانند پروفایل Google My Business، نظرات مشتریان، نقلقولها (Citations)، و (NAP (Name, Address, Phone number اهمیت زیادی دارند. به عنوان مثال، ساعت کاری، اطلاعات تماس و میانگین امتیاز هرکدام از این مکانها در این بخش نمایش داده میشود. با کلیک کردن روی هرکدام از آنها هم میتوان اطلاعات و موارد بیشتری مانند تصاویر و نوشتههای آن مکان مشاهده کرد. ریچ ریزالت به تمام حالتهایی گفته میشود که گوگل یک نتیجه را به صورتی غیر از حالت سنتی (یک لینک آبی به اضافه توضیحاتی زیر آن) نمایش میدهد. مانند کروسل تصاویر، ویدیوها، کارتهای پاسخ، استوریها، بخش «People Also Ask» و غیره.
گوگل مپ به یکی از سادهترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو محلی محسوب میشود. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجو است که به کسبوکارها کمک میکند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسبوکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه میدهد، استفاده از سئو محلی میتواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارسپک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. اسکیمای سئوی محلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو محلی است که با افزودن دادههای ساختاریافته به وبسایت، اطلاعات مرتبط با کسبوکار شما (مانند آدرس، شماره تماس و نظرات) را به موتورهای جستجو ارائه میدهد. این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی میشود.
برای کسب بک لینک های محلی راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها در روند لینک سازی سایت خود استفاده کنید. بنابراین اینکه بتوانید عملکرد خوبی در مورد بهبود سئو محلی داشته باشید، نیاز است تا نکات لینک سازی آموزش سئو محلی را به خوبی پیاده سازی کنید. برچسب های عناوین و خود عنوان ها نیز به همین صورت برای سئو محلی باید بهینه شوند. با این کار کاربرانی که به دنبال چیز خاصی در شهر خود باشند در صورتی که کسبو کار شما نیازشان را برطرف کند و البته کسب و کار شما هم در آن شهر باشد، می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند. مواردی مانند تعداد کلمات در URL و همین طور انگلیسی بودن آن، می توانند نقش موثری داشته باشند. ولی برای سئو محلی شما باید بگونه ای عمل کنید که کاربران متوجه شوند کسب و کار شما در شهر مشهد قرار دارد یا اینکه کسب و کار شما در فلان خیابان است.
اغلب استراتژیهای سئو وابسته به سایت هستند و بدون سایت تنها میتوانید رو بهبود عملکرد کسب و کارتان در نقدهای آنلاین کار کنید. در صورت داشتن نظرات با امتیاز بالا و با کیفیت ممکن است پروفایل شما در گوگل مپ برای برخی جستجوهای کاربران نزدیک در سرچهای گوگل نمایش داده شود. این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد میشود، یکی از قسمتهای ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است. این یعنی ممکن است صورت سوال صراحتا درون محتوای سایت ذکر شده نباشد اما گوگل سوال را راحی کرده و یک قسمت از محتوای یک سایت را به عنوان پاسخ سوال نمایش دهد. ولی حالا گوگل سعی می کند هنگام رتبه بندی نتایج جستجو، نتایج محلی را بالاتر قرار دهد، یعنی کسب و کارهایی که از نظر مکانی نزدیک به شخص جستجو کننده قرار دارند را ترجیح می دهد.
سئو محلی یا Local SEO یکی از شاخههای سئو است و به مجموعهای از فعالیتهایی گفته میشود که باعث میشوند وبسایت شما در نتایج اول جستوجوهای محلی نمایش داده شود. خیلی وقتها افراد برای پیدا کردن فروشگاههای حضوری و نزدیک خود در گوگل جستوجو میکنند و گوگل با شناسایی IP آنها نتایجی را به آنها نشان میدهد که نزدیک آنها باشند. از آنجایی که تعداد جستوجوهای محلی در گوگل زیاد هستند باید آن را جدی بگیرید. با توجه به این موضوع با رعایت نکات سئو محلی میتوانید مشتریان حضوری و محلی خود را افزایش دهید. در واقع سئو محلی اصول بهینه سازی وبسایت و اقداماتی همچون ثبت لوکیشن در وبسایت است که باعث میشود گوگل وبسایت شما را به افراد نزدیکتان نشان دهد. اگر شما به دنبال بهینهسازی سئو محلی کسبوکار خود هستید، همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ میتواند بسیار به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری